baby- en kinder modellen voor allerlei opdrachten

Baby- en kindermodellen
Steeds weer komen er nieuwe baby- of kindgerelateerde producten op de markt waar reclame voor gemaakt moet worden om naamsbekendheid te verwerven. Daardoor gaat men ook steeds weer op zoek naar babymodellen en/of kindermodellen voor de televisiecommercials of voor fotoshoots in boeken, tijdschriften of voor op internet.

Mijn kind inschrijven
Je kind inschrijven bij een casting- of modellenbureau gaat erg gemakkelijk. Tegenwoordig kun je dit bij vrijwel alle bureau's online doen. Vaak kom je op een speciale inschrijvingspagina terecht, waar je al je persoonlijke gegevens en die van je kindje invult. Er zal je gevraagd worden om een aantal foto's op te laden met verschillende blikken (boos, blij, opgewonden....) en worden vervolgens op de website van het castingbureau geplaatst. Daar kunnen ze vervolgens bekeken worden door potentiƫle opdrachtgevers. Je kind inschrijven bij een modellenbureau is niet gratis. Hou rekening met een kleine inschrijvingsbijdrage of administratiekost. Als je dan toch ergens gratis kunt inschrijven, worden er bijna standaard inhoudingen gedaan op de verdiensten, terwijl dit bij de modellenbureau's waarbij je een inschrijvingskost moet meestal niet zo is.

Bij welk modellenbureau inschrijven?
Een van de betere casting- en modellenbureau voor kinderen in Nederland met het grootste aantal opdrachten is Sterrencast.nl. Natuurlijk zijn er nog veel meer modellenbureau's. Een simpele zoektocht op internet volstaat om een lijst met modellenbureau's te verkrijgen. In Belgiƫ kun je onder andere je kind inschrijven bij Sterrencast.be en Dutchcasting.be

Vergoedingen
Modellenwerk voor baby's of kinderen is een lucratieve bijverdienste. De vergoeding geschiedt in de meeste gevallen per dag en de bedragen kunnen dan rond de 250 euro of zelfs nog meer zijn, afhankelijk van het soort opdracht. Andere modellenbureaus hanteren een 'uurloon'. Dit bedrag is gemiddeld 22 euro. De gemaakte reiskosten worden natuurlijk ook gewoon vergoed. Als je baby of kind geselecteerd wordt om het nieuwe gezicht te worden van een bepaald merk, dan dien je er voor te zorgen dat hij of zij niet aan een ander merk gelinkt wordt. Dit wordt een buy-out genoemd en hier staat een fikse vergoeding tegenover.

7 opmerkingen:

  1. even vraag als ik op sterrencast.nl drukt krijg ik geen site over kindermodel
    kan dat kloppen
    ik hoor graag even van u

    groetjes |Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Tamara,

    Je hebt het vast over het hoofd gezien :-) Kijk maar eens op de website aan de linkerkant pal onder het gedeelte waar mensen kunnen inloggen.

    Daar staat een een blok met "kindercasting", kijk verder.

    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil even reageren op het stukje => baby of je kinderen model worden leuk als bijverdienste. Volgens mij kun je dat vergeten.

    Je moet het doen als je het leuk vind en als je kinderen het ook leuk vinden om te doen. Het kost veel tijd en geld om goede foto's binnen te halen die je kunt gebruiken bij een modellenbureau. En je verdiend echt niet veel bij een opdracht, als je kijkt hoeveel reistijd en alles kwijt bent. Je bent gewoon de heledag zoet met je kinderen. En het is ook heel intersief voor z'n kindje om fotoshoot te maken.

    En nog iets. Er zijn genoeg modellenbureau's zonder inschrijfkosten. Als je niet weet of je kind geschikt is of leuk vind zou ik als eerste zeggen probeer eerst de bureau's zonder inschrijfkosten. Je weet ook immers niet of je wel een opdracht krijgt.
    Mijn kinderen stonden ingeschreven bij Kidscasting en koste me ieder jaar 10,00 euro en hebben nooit een opdracht via hun gedaan en bij andere modellenbureau's zonder inschrijfkosten kregen we wel opdrachten.

    Dat wou ik even kwijt als moeder van twee modellenkindjes
    Groetjes Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,

      Ik ben moeder van een heel mooi meisje en wil haar graag ook inschrijven bij een bureau. Ik lees dat jij goede ervaringen hebt met bepaalde bureaus.

      Het is immers erg lastig om een goed vertrouwd bureau te vinden.

      Zou jij mij kunnen doorgeven waar jij je kindjes hebt ingeschreven?

      Dank!

      Mvg

      Verwijderen
  4. Hallo Desiree,

    Bedankt voor je uitgebreide aanvulling! Het is altijd fijn om een ervaring te lezen. Als je wilt, mag je de modellenbureau's doorgeven waar je goede ervaringen mee hebt. Dan kunnen ze vermeld worden :-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wel graag mijn kind model worden zij is 4 jaar oud maar ik weet het niet wat moet ik doen pls kunt u mij helpe ? groetjes niloo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi ik heb een vraagje hoebedoelen ze over een vergoeding als je met nog een merk mee doet ?


    groetjes ,
    Dilana !

    BeantwoordenVerwijderen