De crisis in een positief daglicht


Als we aan de crisis denken, krijgen we gelijk een negatief beeld voor ogen. De crisis heeft ook zo zijn voordelen, want het heeft een prijsdaling veroorzaakt van een flink aantal producten.

Vluchten                                                                                                              Vorig jaar vervoerden de vliegtuigmaatschappijen veel minder passagiers. De economische crisis en de Mexicaanse griep hadden hier een flink aandeel in. Er ontstond een overaanbod en er waren interessante koopjes te doen op de lastminutemarkt.De verwachtingen voor dit jaar zijn voorzichtig. Niemand verwacht een prijsstijging.  Zelfs een stijgende olieprijs zal niet meteen gevolgen hebben voor de prijzen. Zodra de economie herneemt, is de tijd van het goedkope vliegen helaas weer voorbij. Profiteer dus van goedkope tickets.
Vakanties                                                                                                               Vorig jaar hebben we ook minder vakanties geboekt dan het jaar ervoor. Europese steden zoals Barcelona, Lissabon of Praag lokten minder toeristen. Maar de echte klappen kregen vooral de VS en Mexico. De druk op de hotelprijzen blijft groot door angst voor nog een slecht seizoen. Ook de all-in vakanties of de 'simpele' autovakantie blijven een stuk onder de prijs van vorig jaar. 
Merkkleding
Een goede najaarverkoop konden de grote modehuizen wel op hun buik schrijven, want tot eind oktober vorig jaar is het warm geweest. Tel de crisis daar nog eens bij op en je krijg spectaculaire aanbiedingen tijdens de koopjesperiode. Dolce&Gabbana daalde bijvoorbeeld wel tot 20 procent onder de normale verkoopwaarde.

Zo zie je maar dat de crisis ook nog voor iets positiefs kan zorgen. Al hopen we natuurlijk dat deze ons snel de rug toekeert.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten